Suka Blog Ini

Recent Post

Wednesday, August 3, 2011

Suka-Suka Hati Je

Cerita kali ini mengisahkan Mat dan Sang yang ingin mencari kerja di sebuah kilang besi berdekatan dengan rumah mereka. Jom layan ape yang terjadi.

Kerani Kilang: Ye adik nak ape??

Mat: Saya nak mintak keje boleh?? ade kosong x kak??

Kerani Kilang: Owh, boleh aje. Memang kilang ni nak cari orang. Ambik borang ni dan isi.

Sang: Wabee Mat, panas betui yak kilang besi ni. X tahan koi mengkale kerja kat sini.

Mat: Betui gek yak. Kang melepek kite kerja kat sini. Panas mat kilang ni.

Sang: Moh le kite cari alasan nok cabut dari kilang ni wei.

Mat: kejap koi nok pikir dulu yak. Aok isi dulu borang ter. 

Sang: Haa, koi doh ade idea. Aok support je koi.

Mat: Bereh-bereh. xde hal nye wei.

Sang: Kak, saya nak pergi keluar jap ade member tunggu kat luar tu.

Kerani Kilang: Lor, pulak dah isi la dulu borang tu.

Sang: Kejap je kak. Member dah tunggu lame tu. Sian la pulok.

Kerani Kilang: Ok2, cepat skit.

Sang: Moh le kita cabut wei.

Mat: Bereh-bereh, moh cepat.

Lepas 15 minit

Kerani Kilang: Aishhh, mane la pulak budak ni. Dah hilang kot(blur sambil garu-garu kepala).

Mat Dan Sang: Hahaha.

p/s: Janganlah buat perkara sebegitu. Kesian orang yang menunggu.haha.

koi = saya
mengkale = kalau
melepek = x larat
aok = awak
wabee = menunjukkan teruk sangat

9 comments:

ain1914 said...

hahaha... cian orang yang tunggu tu... tak baikkkk...

Diana @ bilakukatacinta said...

salam kenal..slm ramadhan...dak uitm ye?? uitm mane?? sis dulu uitm jengka..skang uitm s.alam... lepas ni..tak tahu U mane pulak...hehe

amilinhussin said...

hahaha..aku baca pon paham 70% je

0nenanina Vanilla said...

heeeee~~~ xphamlaaaa

Eddy Dce said...

ain: yup, btul2...mmg x elok wat cam tu... :)

Diana: salam ramadhan jugak..owh..same la ngan sis uitm s.alam jugak... :) maybe pas nih oversea plak kot...huhu...

Milin: haha...nape pulak x phm..bkan ke ko ckap cam tu gak... :)

Onenanina: alamak, x paham ke...kena translate la cam nih.. :)

nuriz said...

dulu saya ada sorang kawan dari pahang seronok dgr dia cakap heheh

AdinLala said...

Hahahha, kesian diaa.. Kikiki

Nak terbang naik beskal mini ?? Hehe
JOM terbang ke ENTRI TERBARU AdinLaLa !
- Manusia Makin Ego : Wordless Wednesday

AIEN NOT ALIEN said...

betul-betul-betul...jangan buat orang tertunggu2...hehe.

belajar bahasa baru la kita ye..hihi..

Eddy Dce said...

nuriz: haha..lawak ye.. :)

Adin: haha...memang kesian... :)

Aien: Kesian kat kerani tu..haha..
yup, bolehlah try bljr... :)

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...