Suka Blog Ini

Recent Post

Friday, August 12, 2011

Budak Sekolah Bergaduh???

Bila ak bangun tidur pagi tadi teringatlah pulak kisah pergaduhan yang amat dasyat berlaku semasa ak sekolah asrama dulu. Eh! dasyat ke? tak de la gurau-gurau aje. Tak dasyat pun pergaduhan tu cuma... erm.. menganggu ak tengah tidur je..haha.. tapi lawak pun ada..pelik pun ada... Haa, cam ne tu.

Masa tu ak tengah sedap-sedap tidur di buai mimpi, tak menyempat mimpi ak nak habis masa tu la dorang nak bergaduh kat depan dewan makan asrama. Maklumlah dewan makan tu sebelah asrama ak je. Dalam hati ak kata "tak de tempat lain ke nak gaduh, carilah tempat yang sunyi sikit, dah la waktu pagi-pagi cam ni nak gaduh tak sempat ak nak habiskan mimpi ak tadi".

Agak-agak korang sape yang gaduh tu? budak-budak asrama la tu kan. Eh, salah-salah...dah tu sape?..cikgu dengan orang dewan makan la yang gaduh. Sebab tu ak cakap lawak tadi.haha. Kalau ye nak gaduh pun cari la tempat yang strategik sikit, ni gaduh kat tempat yang semua orang boleh tengok kan tak elok tu.

Tapi nasib baik la gaduh mulut je kan tak de la sampai orang kata kaki ku di muka mu, tak pun tangan ku di pipi mu. Budak asrama yang lain apa lagi duk tengok la aksi lakonan pergaduhan tu sambil ketawa terbahak-bahak. Lepas satu jam setengah cam tu, barulah settle pergaduhan dorang tu... cam ne boleh settle ak pun tak tahu.haha.

5 comments:

Munna said...

tak puasa mulut dan hati la tu...haha

AIEN NOT ALIEN said...

hati tak tahan mulut tak cover tu yang gaduh dah tak tengok tempat tuuu...hehe..

Eddy Dce said...

Munna: haha...dah lama tak gaduh tu agaknya... :)

Aien: hehe..betul la tu...budak2 tak gaduh cikgu pulak yang gaduh...huhu..

yusuf Laili said...

Salam;
sengaja buat kecoh sebenarnya kat tempat ramai org nanti ada org yang leraikan tak pun nanti org takut kat dia..

purpleyellow said...

kenapa budak hostel suke bgaduh..kes buli..kenapanya..why why...emosi di bulan puasa..hehe

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...