Suka Blog Ini

Recent Post

Friday, September 9, 2016

Homestay Berhampiran Hospital Temerloh

Assalamualaikum.

Kepada mereka yang ingin berurusan di Temerloh atau ingin ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh dan juga mereka yang dalam perjalanan dari pantai barat ke pantai timur, kami (Rumah Tetamu) ada menyediakan penginapan untuk anda bermalam. Buat pengetahuan semua, bilik/homestay kami berhadapan dengan Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh. Selain itu, perjalanan dari bilik/homestay kami ke bandar Temerloh (Bandar Ikan Patin) hanya mengambil masa 10 minit sahaja. Bagi mereka yang berminat atau ingin merasai suasana kampung, bilik/homestay kamilah pilihan yang paling sesuai untuk anda.

Berikut adalah harga bagi bilik/rumah penginapan kami:

Bilik 1 katil queen berharga RM40/malam                                   

Bilik 1 katil single dan 1 katil queen berharga RM50/malam

Hadapan bilik RM40/RM50

Bilik 1 katil single dan 1 katil queen berserta penghawa dingin RM60/malam
                 


Hadapan bilik RM60

Selain itu, kami juga mempunyai homestay dengan harga RM130/malam yang didalamnya mempunyai ruang tamu, dapur serta 2 bilikSetiap bilik  mempunyai  penghawa dingin serta bilik air.





Hadapan homestay

Kawasan sekitar Rumah Tetamu



Jika anda berminat, boleh hubungi seperti nombor di bawah:-

RUMAH TETAMU

013-9488676 - Mat Kassim (Call)
013-9423184 - Kak Som (Whatsapp/Call)                                                                   








Wednesday, October 10, 2012

Pernahkah Anda Mengalaminya?

Assalamualaikum dan selamat malam.

Percayakah anda bila tengah bawak motor dalam kadar yang laju dekat atas highway tiba-tiba enjin motosikal boleh berhenti walaupun tiada kerosakan yang berlaku. Aku pun hairan dan pelik macam mana boleh berlaku.

Nak diceritakan, aku naik motor dengan adik aku melalui kawasan Lebuhraya Karak. Tapi bukan aku la yang bawak, adik aku yang bawak motornya. Pada masa tu, ada 2 perkara yang berlaku, mula-mula skru dekat ekzos motor tercabut. Terpaksa la aku singgah kejap dekat Bentong nak bela. Kalau tak, mau tercabut ekzos motor tu. haha. 

Bila dah settle semua baru aku gerak semula. Sampai je dekat satu kawasan, aku tak pasti la tapi masih lagi dekat kawasan Lebuhraya Karak, kejadiaan seperti kat atas tu pulak berlaku. Bila di check-check, tak ada pulak rosak-rosaknya, bila di start-start ok je. Hairan betul la, tapi itulah yang berlaku.

Aku pun tak tahu sama ada berlaku secara kebetulan atau ada perkara misteri yang berlaku disebaliknya. Apa pun aku bersyukur la sebab semua masalah dapat di atasi dan tiada apa yang berlaku.

   

Wednesday, October 3, 2012

Percayakah Anda?

Assalamualaikum dan selamat malam.

Percayakah anda jalan kat Port Klang sangat bahaya. Memang bahaya bagi orang yang tak biasa macam aku ni la. haha.

Baru-baru ni aku ada pergi ke Port Klang dengan kawan aku. Tapi aku la yang bawaknya sebab naik motor aku. Tapi biasalah jalan kat Port Klang banyak sangat lorinya, bukan tu aje, punya la laju dorang bawak sampai mencilok-cilok dengan selambanya.

Motor aku yang laju sangat ni pun tak dapat nak kejarnya. haha. Nak dijadikan ceritanya, tengah aku bawak motor ni dengan kelajuan yang minimum, sampai kat satu selekoh ada satu lori ni punya la laju dia bawak nak ambik selekoh sampai nak langgar motor aku ni.

Nasib baiklah aku sempat bawak motor aku ni ke tepi jalan. Terpaksa la aku rilek-rilek dulu kat tepi jalan tu. Baru gerak semula. Memang tak patut betul la lori tu, bawak lori macam jalan dia sorang je. 

Kesimpulan yang aku nampak tak boleh bawak slow-slow kat jalan tu, kena bawak laju-laju. Kalau lagi laju dari lori tu lagi ok kot. haha. Tak kisah la yang penting bawak hati-hati, ingatlah orang yang tersayang. Tak gitu. haha...


Nak Makan Pun Susah

Nak dijadikan cerita, minggu lepas ada la aku pergi kenduri kahwin ni. Ramai jugak la orang masa aku sampai tu. Lauk pun boleh tahan sedap jugak, perut pun tengah kosong. Memang penuh la pinggan aku ni, tak pun memang 3 kali tambah la. haha... Tapi masalahnya, punya la ramai orang beratur nak ambik makanan memang salah masa la aku datang ni.

Aku tunggu punya tunggu nak beratur ambik makanan ni, ada la sorang pakcik ni, aku baru nak isi makanan dia pergi pintas isi makanan dulu. Memang tak cantik pakcik ni, dah la tak beratur. Aku punya la tunggu lama dia sedap-sedap je memintas. Aku memang geram betul la seperti kalah lumba motor. haha...

Takde la nak marah sangat tapi kalau bagi salam dulu ke ok la jugak. Aku sebagai seorang yang prihatin ni takde masalah pun. haha... Kesimpulannya, kalau nak potong barisan pun biarlah berhemah sikit, orang kata cantik la sikit. haha... 


Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...