Suka Blog Ini

Recent Post

Thursday, August 18, 2011

Penantian Itu Suatu Penyeksaan

Orang kata penantian itu suatu penyeksaan..hurm.. Betul ke? Itu atas pandangan masing-masing la kan nak mendefinasikan betul atau tidak. Tapi ada seorang member aku ni, dia selalu bagi tahu kat aku penantian itu suatu penyeksaan. Tengok muka dia je aku dah tahu penantian itu suatu penyeksaan... haha. Tapi aku tak tanya la pulak penantian apa yang dia maksudkan tu. Mungkin tunggu nak kaya kot.. haha.

Tapi kadang-kadang ada benarnya penantian ni suatu penyeksaan.. Sebagai contoh yang aku boleh katakan, korang tunggu bas punya la lama tapi tak sampai-sampai jugak bas tu. Mesti korang akan bengang dan marah-marah bas tu. Dan pada masa itulah korang akan cakap penantian menunggu bas yang tak sampai-sampai tu memang suatu penyeksaan.. haha. Bagaimana pula dari sudut yang lain pula iaitu dalam percintaan.

Haa, kalau bercerita soal percintaan ni mesti ramai orang suka. Betul tak? betul la tu kan kan. Tapi aku selalu dengar penggunaan ayat ni dalam bab cintan cintun je. Jarang la aku dengar dalam situasi yang lain. Mungkin ayatnya nampak berbunga-bunga kot sebab tu la selalu dikaitkan dalam bab cintan cintun ni. Siapa yang pernah bercinta tu mungkin dia tahu ayat ni begitu menusuk kalbu ke tak... haha.

Tapi yang pastinya memang aku sedang terseksa ni disebabkan penantian yang begitu lama. Aku tengah menanti jam menunjukkan pukul 5 petang barulah boleh balik kerja. Adoiii, bila mau pulang ni. Sememangnya penantian itu suatu penyeksaan... haha.




5 comments:

nurani said...

sesungguhnya sye juge dalam penantian..sakit woooo

Eddy Dce said...

Nurani: memang sakit..tapi jangan sampai nangis ye... :)

shaliza khairi said...

penantian waktu nak balik keje lagi terseksa kot dari penantian dalam percintaan. hee~

Anum said...

bestnya...
x sabar koi nak balik t'loh
terjah koi plak pas nie
koi follow aok

Eddy Dce said...

Shaliza: haha..betul la tu... :)

Anum: haha...koi pun same gek..bereh... :)

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...