Suka Blog Ini

Recent Post

Friday, August 5, 2011

Kenapa Perlu Mengeluh???

Satu...dua...lima....
Satu...dua...lima....kali dah ak mengeluh hari ini. Haishhh.

Satu persoalan yang sering menjadi tanda tanye kepada ak. "Kalau tak mengeluh tak boleh ker!!!" Haa, tu lah persoalannya untuk pagi-pagi nih. Setiap orang pasti pernah mengeluh punye, ak agak je la kan. Tapi kalau ade yang tak pernah mengeluh tu, memang gua respect la.haha.

Kenapa kite perlu mengeluh? mungkin disebabkan kerja yang terlalu banyak atau rase bosan sebab tak tau nak buat ape atau banyak sangat masalah atau dan atau lagi.haha. Sebenarnya, banyak perkara yang akan buat kita mengeluh dan pernah jugak ak jumpa orang yang sikit-sikit nak mengeluh dan keluhan itu sememangnye pekerjaaan die.haha.

Itu bukan masalahnye sebab lain orang lain caranye. Tapi kalau kita tidak mengeluh, mungkin sesuatu pekerjaan yang kita buat itu lebih ikhlas dan tersusun atau kita tidak merasa seperti dipaksa untuk melakukan sesuatu kerja itu dan lain-lain lagi. Jadi yang mana lagi baik mengeluh atau tidak mengeluh. Tapi ape yang ak tau, kalau kite berfikiran positif tidak wujudlah keluhan itu.

Jadi, yang mane satu menjadi pilihan anda mengeluh atau tidak mengeluh. Lu Kasi Pikir La Sendiri.

p/s: Tak elok keluh mengeluh ni.huhu.

7 comments:

Mizfantagiro said...

mengeluh sebb xder keje..hehehe bole cmtu? =)

Princess Nusy said...

ksimpulan,jgn mngeluh..hehe =))

nurani said...

xmo mgeluh..nnt mak marah..:P

amilinhussin said...

ingat dulu cikgu fazliyaton cakap, kalo mengelu umur pendek 1 hari. betul ke??.. sampai skang kalo nak mengeluh, kena buat diam2. takut orang cakap nanti pendek umor..hehehehe

msredcheesecake said...

kita mengeluh sebab tak bersyukur...

AIEN NOT ALIEN said...

kadang2 mengeluh bila lupa fikir positif..hehe

Eddy Dce said...

Mizfantagiro: hehe...kalau boleh jgn lah mengeluh..kan2... :)

Princess: yup...betul2... :)

Nurani: huhu...ni mesti sllu mengeluh nih... :)

Milin: yg tu x pasti la pulak..betul ke tidak..tak abis kaji lagi...huhu... :)

Msredcheesecake: kena sentiasa bersyukur la kan... :)

Aien: hehe..kdg2 terjadi dengan sendiri... :)

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...