Suka Blog Ini

Recent Post

Wednesday, August 3, 2011

Kesian Budak Ni Keletihan

-Gambar Hiasan-

Sedang ak tengah duk lepak-lepak kat depan umah, tibe-tibe adelah ak dengar sayup-sayup suara sorang budak nih cakap kat mak die. Haaa, cam nih bunyinye "ala letih la mak nak pergi kedai kan tengah puasa nih, malam nanti je la pergi ke kedai ye". Ape yang korang nampak?? bulan puasa dijadikan alasan letih dan malas untuk tidak pergi ke kedai.

Bile ak masuk ke dalam rumah pulak tengok member ak tersadai tengah tidur menunjukkan rase keletihannye. Haa, ape yang korang nampak lagi. Member ak keletihan yang amat sangat sehingga tertidur mengeluarkan air liur yang x berapa nak basi tu.haha. 

Bukan aje budak-budak yang letih, tapi member ak tu pon yang udah besor pon letih jugak. Ak boleh simpulkan dari kecik hingga ke besor pon letih.haha. Tapi ape yang ak cakap nih bukanlah semua orang macam tu dan x merujuk pade sesape. Hanyalah merujuk pada budak dan kawan ak tu aje.haha.

Tapi ape yang ak nampak memang ramai yang macam tu termasuklah ak sendiri.haha. Sepatutnye mase bulan puasa ni lah kite menjadi lebih cergas dan tidak menjadikan kite berpuasa sebagai alasan untuk letih dan malas. Bukankah bulan ramadhan nih bulan yang penuh dengan keberkatan dan sepatutnye kite menjadi lebih bersemangat dari bulan-bulan yang lain.

Jadi, korang buatlah kesimpulan untuk diri sendiri ye. Ak pon tengah berusaha supaya menjadi lebih bersemangat dan cergas di bulan ramadhan yang mulia ini. Renung-renungkanlah dan selamat beramal.

3 comments:

ZWAN SABRI said...

dulu zwan kalau bulan puasa jer, letih.. kalau letih jer, bulan puasa.. HEHE..
btw, Isyaallah puasa kali ni dah takmo letih2 dah.. ;)

MySuaraBlog: Sila Duduk Rapat2, JANGAN Duduk Renggang2

ila said...

yeah setuju dengan n3 nie

Eddy Dce said...

Zwan: haha...insyaAllah semoga puasa kali nih lebih baik dari sebelumnya.. :)

ila: huhu...thanks sebab setuju.. :)

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...