Suka Blog Ini

Recent Post

Tuesday, August 16, 2011

I Call U.. U Tak Angkat

Telefon berbunyi... Awek telefon... Berbunyi lagi... Awek lagi... Bila la telefon ni nak stop berbunyi, nak main poker kat fb ni pun tak senang.. Lari fokus cam ni.. haha. Bak kata si Jajat aku pecahkan jugak telefon tu nanti.

Apa kes sebenarnya ni? Haa, ni nak cerita sikit.. Aku tengah berfikir bila la telefon member aku tu nak  berhenti berbunyi.. Bukan 2, 3 atau 4 kali tapi berpuluh kali dah berbunyi. Member aku ni pun satu tidur memang tak ingat dunia.. Ring tone yang sebegitu kuat pun tak sedar.

Tapi memang aku tahu siapa yang call tu, siapa lagi kalau bukan awek dia. Bila member aku tu bangun, dia telefon la awek dia semula apa nak kata berlaku la perang teluk antara kedua-duanya.. Memang tepat sangkaan aku. Aku pun duk senyum je la tengok gelagat member aku tu.

Dua perkara je yang buat aku rasa hairan.. Yang pertama- Tak letih ke awek member aku tu duk call je, patutnya kalau 4 atau 5 kali tak angkat tu mesti la kita boleh agak orang tu tengah tidur atau mandi. Yang keduanya- Janganlah pasang ring tone kuat sangat berkadar mengikut kemampuan la.. haha. Maksudnya sederhana sudah.

Tapi aku tak cakap perempuan je cam tu lelaki pun ada jugak.. Betul ke? ye la kot.. haha. Orang kata kalau bercinta memang macam tu la kan, telefon sekali tak angkat resah dah hati tu telefon la sampai angkat. Bukan aku yang cakap tapi orang yang cakap. Jadi masing-masing ada cara sendiri ikut korang la nak macam mana pun... haha.




11 comments:

farah hanim said...

haha
patot awk tlg la anktkn then menyamr jd kawn tu jap
wakka :D

Cik Bell said...

wah..tension gak camnie..HAHAHAH

Eddy Dce said...

Farah: haha..bijak gak idea tu kan... :)

Cik Bell: Mana maunya tak tension..haha...

ShalleyshaLina a.k.a ChaLie said...

pernah ada boifren yg kalau bole 24 jam nak sms...perghhh rimas gila...lepas tu asyik2 nak kol...aiyoo...nasib baik dah jadi ex. hihi

Lisa N.Yusof said...

konfem tgh gadoh tu yang kol bnyk kali... xpon saje nak kejut... eceeeehhhh aku cakap macam berpengalaman je. huahua

ku-cit said...

tgh bercinta je mcm tu...kalo da kawen mcm gitu lg tak rasanya??? ehehhe

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Mudah jer.... matikan telefon. hihihihhihi...

Nor ' Atikah bt NorBaki said...

laaa... ingat kan awek die la yg col td... hehehhe

a.samad jaafar said...

dah lama tak tengok surat cinta.. ada lagi ke ???

Eddy Dce said...

Shalleyshalina: haha..24 jam ea..memang tak patut.. :)

Lisa: haha..mesti ada pengalaman tu kan... :)

Ku-cit: huhu..tak tau nak cakap la..tapi ada je yang macam tu.. :)

Eddy Dce said...

Cetusan: huhu..nnti cnfirm perang besar kalau cam tu... :)

Atikah: haha..bukan la membernya awek... :)

a.samad: mungkin ade kot... :)

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...