Suka Blog Ini

Recent Post

Thursday, August 18, 2011

Dapat Bonus Hari Raya Wei

Bile koi sampei tempat keje pagi tadi, koi nengok staff-staff yang lain tersenyum lebor tok seperti hari-hari yang lain ter. Pelik koi gini pagi-pagi ramei yang doh tersenyum lebor macang ande berita baik jek. Koi pun tersenyum jugek la keknye tok tahu mende yang berlaku sebenornye.

Koi pun pegi la tanye kat staff yang koi kamcing ni. "Bang, ngape seme tersenyum lebor gini?". Ah ye, awok tok tahu lagi ke kite seme dapat bonus satu bulan gaji sempene hari raye ni. "Pepalih, patut le seme tersenyum lebor gini dapat bonus rupenye.

Dalang hati koi ni mende lagi rase nok menari jek la bila kabor dapat bonus. Lepeh ter, datang la sorang rodong koi ni nanye, awok ngape wei tersenyum gini biasenye muke ngantuk je koi nampok. Ah awok ni, lambat information betui la. Kite seme dapat bonus hari raye la wei tu pasei koi senyum gini.

Ah awok bior betui, kite baru jek keje sini tak kan dapat bonus dah yak. Baik awok pegi tanye bos ter nok tahu status kite ter. "Betui gek awok kabor ter, mengkala gitu moh le kite pegi jumpa bos. "Bos, kome berdue ni dapat jugek ke bonus?". Ah awok berdue mane dapat, keje baru sebulan tak kan dapat bonus dah. 

Lepeh dengor bos koi kabor gitu, bapok kecewanye koi sampei tersadei koi ke dinding kecewa punye pasei. Rodong koi yang tadi ter, duk tersengih je ke koi.... hahaha.

Penulis: Lone Ranger(Mat) dan Zeri.




7 comments:

Pn. Sheila said...
This comment has been removed by the author.
Pn. Sheila said...

hehe... xpe nti thn dpn mesti dpt berganda...:-)

EYP_g.0.n.z.a.L.3.s said...

wah , pure phg nieh ..! :) hak3 , untg lah dpt nonus kn .. ngee~

op anaz said...

haha...gonekan pulok...xde rezeki..ye dok..?

pCL [p@kcikLie] said...

xpe blm rezeki tu..tggu tahun depan plak..selamat berpuasa .

Eddy Dce said...

Pn. Sheila: huhu...mintak2 cam tu la.. :)

Eyp: xde la pure sgt...bolehla..huhu..tu la untung la sape dpt bonus... :)

Eddy Dce said...

Op: aah..gi2 la gayenye wei... :)

Pcl: yup..kena tunggu tahun depan la plak..selamat berpuasa jugak... :)

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...