Suka Blog Ini

Recent Post

Saturday, August 13, 2011

Jajat Dengan Motor Barunya

Tengah aku duduk melepak di hadapan kedai burger Rafaidil yang amat popular burgernya sehingga ke kampung sebelah, kedengaran dari jauh bunyi motor yang tidak asing lagi bagi penduduk kampung aku. Ternyata memang benar sangkaan aku si Jajat bersama rakan baiknya Chempiang yang sedang melenjan motor yang baru dipinjamnya.

Jajat yang baru keluar dari lokap hari tu, baru muncul menunjukkan mukanya. Seperti biasa Jajat yang terkenal dengan aksi cornernya mengambil corner kali ni dengan jarak 2 ekor kuman dari jalan raya sebelum singgah di kedai burger Rafaidil. Aku bertanya "wah Jajat sudah maju sekarang dulu jarak 3 ekor kuman sekarang sudah up 2 ekor kuman aje".

Jajat menjawab "biasalah tu, cikgu aku selalu cakap praktis make perfect". Barulah boleh maju kawan. Fuhh, patutlah semakin hebat si Jajat ni, ada petua rupanya... haha. Hari ni Jajat tanpa ragu-ragu nak tunjukkan aksi willi motornya yang baru dipelajari dua hari lepas. Dengan motornya yang berjenama Ex5 warna hitam tu yang dikatakan boleh mencecah 180km/hr bila lalu atas highway dia cuba membuat aksi willi nya.

Ternyata kehebatan Jajat ni, apabila motor yang di willi nya masuk ke dalam longkang dan dia sempat melompat dari motornya. Semua yang berada di situ menggaru-garu kepala termasuk tuan punya motor yang dipinjam oleh Jajat. Aku tanya pada Jajat "apa sudah jadi".

Jajat dengan selambanya menjawab kaki aku kena gigit semut tadi, tu la pasal tak jadi. Aku pun tergelak terbahak-bahak dengan jawapan si Jajat yang sememangnya extreme dengan kehidupan sehariannya. Tuan punya motor Wak Dil Santono masih menggaru-garu kepala dengan aksi Jajat tadi.

To Be Continue...

Penulis: Lone Ranger(Mat) dan Zeri


Siri sebelumnya klik sini.

0 comments:

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...