Suka Blog Ini

Recent Post

Monday, August 8, 2011

Dengar La Wei Nasihat Ni

Pernahkah anda mendengar orang berkata seperti ini "ala tak payah nak nasihat ak sangat la, ko tu pun sama je". Mesti pernah dengar kan kan, tak kisah la dengar dari tv ke radio ke kawan-kawan kita ke ataupun kita sendiri yang pernah menyebut ayat seperti di atas.

Sudah menjadi kebiasaan kebanyakkan orang susah untuk menerima nasihat lagi-lagi kalau kita tahu perangai orang yang bagi kita nasihat tu. Tapi apa kata kalau kita buat perubahan sedikit dengan menerima nasihat tak kira lah dari sesiapa pun dengan hati yang terbuka walaupun kita tahu background dia macam mana. 

Kalau kita fikirkan secara mendalam, tak ke beruntung ada orang memberi nasihat atau peringatan kepada kita. Sebab manusia ni kan kadang-kadang terlupa. Jadi memang bagus la kalau ada orang yang akan ingatkan kita. Tak kisahlah macam mane sekali pun orang tu, tapi kalau nasihat tu berguna kepada kita kenapa tidak kita menerima dengan hati terbuka.huhu. 

Inilah hanyalah pandangan daripada ak sahaja, apa-apa pun setiap orang mempunyai pandangan yang tersendiri. Jadi, kita kasi fikir la sendiri. Selamat berbuka puasa.huhu.

9 comments:

c i k a n a said...

betul2..sy xksh org nk nasihat sy tp biar cra yg elok...dgn cra tuh sy dpt trima kalau x lg sy berontak =D

c i k a n a said...

betul2..sy xksh org nk nasihat sy tp biar cra yg elok...dgn cra tuh sy dpt trima kalau x lg sy berontak =D

MaiZATuL ASniDA said...

insan=pelupa. so, org yg xdgr nasihat tu kdg2 die lupa yg dia tu insan=pelupa. tu yg dia xmo dgr nasihat tu. so, lumrahlah kalo insan tu terlupa.

izfanora said...

betul tue.. nasihat tak semestinya dtg dr org yg bagus pada pendangan manusia.. :)

senyumSOYA said...

betul2..yang baik kita guna.. y x elok tu kita letak jauh2.. ^^!

nurani said...

btl2..
org nshat kite mksd ny die syg kat kite kan..

Eddy Dce said...

Cikana: huhu..betul tu..kalau nak nasihat pun biar la dengan cara yg elok... :)

Mai: aah, betul la tu...sebab tu la kita cuba ubah supaya mudah menerima nasihat... :)

Izfanora: Yup..betul la tu... :)

SenyumSoya: huhu...yup, yg x elok tu buang terus je la...huhu.. :)

Nurani: aah, sebab tu la dia bagi nasihat dekat kita... :)

fadh leyanie said...

orang yang tak dapat terima nasihat sebab dia rasa diri dia je yg betul..mnyampah org camni.

Eddy Dce said...

Fadh: yup...kebiasaannya cam tu lah...huhu... :)

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...