Suka Blog Ini

Recent Post

Wednesday, August 17, 2011

Seronok Wei Tengok Orang Bershopping Beli Baju Raya

Raya bakal menjelang tiba dan ramai yang sudah mula untuk menghias dan juga mencantikkan rumah mereka. Jiran-jiran sebelah rumah aku pun dah ramai aku tengok dalam proses mencantikkan rumah dorang. Ada yang tengah mengecat rumah, pagar dan ada jugak yang tukar pagar baru.. haha. Yang tu sebab pagarnya dah roboh.. haha.

Tapi bukan tu yang aku nak cerita sebenarnya.. Yang ni baru betul... Tadi aku pergi jalan-jalan dekat pusat membeli belah yang dekat dengan kawasan rumah aku ni, fuhh ramai yang sudah mulai bershopping beli kasut baru, jam baru, baju baru.. dasyat aku tengok. Seronok pun ada boleh tengok macam-macam ragam. Tapi tak pe la raya setahun sekali yang penting jangan membeli keterlaluan maksudnya membazir.

Daripada membazir macam tu, eloklah kiranya kita menderma kat tabung masjid ke.. rumah anak-anak yatim ke.. dan macam-macam lagi la.. kan lebih bagus. Tak pun belanja aku beli baju raya ke ok jugak(gurau-gurau aje).. haha. Persiapan aku pulak macam biasa aje, baju raya tahun lepas nampak cantik lagi, pakai yang tu je la. Orang kata recycle aje yang raya tahun lepas punya. Dapatlah berjimat sikit boleh beli kuih raya lebih sikit.. haha.




4 comments:

ain1914 said...

Raya kan setahun sekali je kan...

amilinhussin said...

kalo nak start shopping raya, baik buat awl.. nnt brg pon dh xde..

S..U..D..@..I..S said...

cepat2 jgn terlmbat nnt ada color xda saiz, ada saiz sume besaq2..haha
lagi bik kalu shoping sebelum ramadhan...

Eddy Dce said...

Ain1914: yup betul la tu..huhu... :)

Milin: haha..betul gak tu..nnti datang2 sume pun dh xde... :)

Sudais: haha...tak leh nak kata ape la kalau sume dah xde pilihan...haha... :)

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...