Suka Blog Ini

Recent Post

Sunday, July 31, 2011

Kisah Dua Orang Sahabat

Ini adalah kisah dua orang sahabat yang bernama Mat dan Sang yang masih bersekolah lagi. Dorang nih berkawan sejak kecik lagi dan boleh dikatekan kawan baiklah mereka berdua nih. Ape-ape yang mereka lakukan sentiasa bersama-sama, x kisah la memancing ke, tangkap katak ke, main mercun ke dan ape-ape aje lah pasti bersama. Dan ape yang ak akan ceritakan nih kisah mereka berdua semasa bulan puasa. Mari kita saksikan ragam mereka berdua.

Hari pertama puasa
Mat: wei sang, awok puasa ke hari nih??? Tengok ade makanan je kat celoh gigi ter.


Sang: confirm2 la puasa wei. Ak punyelah bangun sahur awal tadi awok cakap ak x puase yak. Pukul 2 pagi ak dah bangun awok tau.


Mat: Perghh!!!, awal betul yak awok bangun, x penah2 pulak awok bangun awal.


Sang: Biase la bro, ak tengok jam ak tadi dah pukul 5, tu yang ak melantak abis makanan kat dapur tu. Ak
check jam semula baru pukul 2 pagi da. Patut la keluarga ak yang lain x bangun lagi.haha.


Mat: Cis, ape kejadahnye awok nih.haha. Memang spesis jam cap ayam la awok punye jam tu.


Hari kedua puasa
Mat: Wei sang, moh le kita bukak puasa dah azan da nih. Mak ak kate x baik lambat-lambatkan bukak
puasa.


Sang: Ye x ye jugakkan. Moh le kita pergi berbuka. Wei, jap Mat. Apehal plak awok nak ajok berbukanye baru azan zohor la bro.

Mat: Haaa, memang la. Mak ak kate budak-budak puasa separuh hari je kalau x larat. Nih dah separuh hari boleh la ak bukak. Esok separuh hari, haaa, kan dah dapat satu hari.


Sang: Ape la awok punye fius otak dh putus ke Mat, awok tu dah 15 tahun budak-budak celoh mane nye.


Mat: Haha, ak x larat la wei, tu yang ak ajak awok berbuka nih.


Sang: Ah awok nih dah besor-besor pon x larat ke. Tadi ak ade jumpa gerai yang jual makanan. Jom la pergi tengok.


Mat: Hahaha, ah awok cakap je lebih. Perangai cam ak jugak.


Sang: Hahahaha.

5 comments:

fiq. said...

kisah kanak0-kanak 15 taun, awok jangan ikut deme plak ye! hehe

ilham_un said...

da lama x dengar ayat awok ngan koi..
pes dulu belajar kat um ngan budak temerloh gak....:))

~sHaR!Na~ said...

hahahaha~ dlu pun cm ni gak :P

Eddy Dce said...

fiq: haha..dok wei..tu budak2 punye cite... :)

ilham_un: owh..haha..mesti mengimbau sejarah mase study kat um ye... :)

Sharina: haha...dulu2 xpe...skang nih dh x boleh... :)

~sHaR!Na~ said...

yaka nda bole he3

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...