Suka Blog Ini

Recent Post

Tuesday, July 12, 2011

Ikan Patin


Tengah2 duk termenung tiba2 otak ak terfikirkan pasal makanan. Haaa, nak kate lapor baru lepas makan.haha. Sebenarnye ak terfikirkan pasal ikan patin masak tempoyak. Aishhh, memang lame dah x makan nih. Kalau nak cari kat tempat ak duduk nih memang x jumpa la yang sedap2, yang x sedap banyak la.haha. Nih menunjukkan ak dah lama x balik Pahang nih. Tu la pasei boleh teringatkan ikan patin masak tempoyak plak. Memang x dapat la nak cari ikan patin masak tempoyak yang sedap2 kat tempat lain kecuali dekat pahang jek. 

Nampok gayenye memang kena tunggu balik Pahang dulu la baru boleh makan, nak masak pon x menuntut lagi ilmu masakannye.haha. Terfikir jugak ak selama nih pandai makan je belajar nye x nak. Haaa, padan la muka.haha. Dulu masa duk belajar kat Terengganu, punye la excited nak cari ikan patin masak tempoyak cari la satu kedai ke satu kedai. Akhirnye, perjuangan mencari x sia2 la sebab ak berjaye menjumpainye.haha. Tapi kegembiraan bertukar menjadi kesayuan, bukannye ape masakkannye xde rase ape2 pon. Macam pelik je rasenye.haha. Tapi ok la dapat jugak la makan daripada xde walaupun x berape nak sedap kan. Hentam aje lah.

Nampok gayenye, x dpt la nak makan ikan patin masak tempoyak, yang bleh hanye termenung duk ingatkan ikan patin masak tempoyak aje la.haha. Sape2 yang pandai masak ikan patin masak tempoyak tu, boleh2 la hantar ke rumah ak, kesian kat ak nih.haha. Panjang jugak ak mengarut petang2 cam nih.haha. Akhir kate sedap sangat ke??? Macam x best jek. Kalau nak tau sedap ke x sedap jangan lupa cuba makan ye.haha.

5 comments:

z u L said...

LU memang resakse makan bai!

MaiZATuL ASniDA said...

dap nyer gabo... nyum2. kakak ipar pndai giler msak. uff. menjilat jari. walhal die org kelantan...~

Eddy Dce said...

pong: Makan xpe bai...kalau xpe sakit perut nanti...haha....

Mai: haha...Mmg ade pon yang pandai slain dri orng phng...tapi edy je x pnah jumpa lgi.hehe.

Eddy Dce said...
This comment has been removed by the author.
Eddy Dce said...
This comment has been removed by the author.

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...