Tengah ak duduk-duduk makan kurma tadi teringatlah pulak kisah mase ak kat stesen minyak. Haaa, ape yang jadi??? Cam ni ceritanye. Ak baru je nak isi minyak kat motor ak yang x bape nak cute ni, tibe-tibe dengarlah sayup-sayup suara bro ni tengah menengking seseorang. Ape pulak dah nih, kacau mood ak nak isi minyak betul la.
Punyelah nak tengok mende yang jadi, ak pn stop dulu la isi minyak dan pergi tengok. Ape nak kate bro tu tengah marah pakcik yang kerja kat stesen minyak tu. Kesian la pulak kan ak tengok pakcik tu kena tengking macam tu aje. Gua nak kasi lerai la kan. Baru je gua nak pergi, adelah sorang pakcik tu pergi leraikan. Fuhh, selamat ak. Tak payah ak nak leraikan sebab ak bukan berani pun.haha. Nanti x pasal-pasal ak pulak yang kena tengking.
Patutlah bro tu marah sangat, pekerja tu panggil woi2 je nak isi minyak moto bro tu. Naik hangin la si bro ni kan. Sedap-sedap die je nak panggil woi2 kan. Kalau gua pun naik hangin jugak.haha. Memang x patut la panggil woi2 kan walaupun pekerja tu lagi tua dari bro tu. Jadi, kisah tauladan nye gunakanlah panggilan yang elok-elok. Bukannye susah pun kan. Orang kate budi bahase budaye kita. Tapi masalahnye ak lupa nak isi semula minyak motor ak tu.haha.


