Suka Blog Ini

Recent Post

Monday, July 25, 2011

Cerita Hantu

Kali nih ak nak bercerita pasal cite hantu pulak, kisah benar ini telah berlaku pada kawan ak sewaktu berada di umah sewanya dekat selangor. Kisah benar ini amat menghantui dirinye selama dua hari due malam die mengalami penyakit susah nak tido. Kisahnya bermula seperti biasa die bersiap-siap pada waktu pagi dan ingin pergi ke kelas. Tapi kelasnya pada hari itu amat padat sampai ke waktu petang, tetapi die mengambil keputusan untuk ponteng kelas di sebelah petangnye dan ingin balik ke rumah kerana terlalu mengantuk.

Sebelum die nak balik ke rumah, member die sempat bertanya " ko nak pergi mane tu Amri?' lepas tu Amri pon menjawab "ak nak balik rumah nih, ak nak ponteng je lah kelas petang nih, nanti ape2 ak belajar dengan ko je lah ye". Member die pon menjawab "bereh2 xde hal la". Selepas tu, Amri ni pun berlalu meninggalkan kawannye tadi dan pulang ke rumah. Dengan menaiki moto lagendanye yang dikatakan dapat mencecah 180 km/hr tu, die pon memecut dengan lajunye pulang ke rumah sewanya.

Bila die sampai je di rumah sewanye, tibe-tibe die berasa lain macam, seperti seram-seram sejuk je bila die nak bukak pintu rumahnye tu. Dalam hatinye berkate "apsal lain macam je ari nih, selalu ak ponteng ok je tapi ari nih lain macam pulak rasenye, pelik2". Dengan tidak mengendahkan perasaan takutnye itu, die terus membuka pintu rumahnye dan terus melulu masuk ke rumah. 

Tiba-tiba die terkejut melihat rumahnye itu agak bersepah dan tv terbuka. Dalam hatinye berkate lagi "macam mane tv nih boleh terbuka plak nih, orang xde pon, adoiii". Tanpa mengendahkan ape yang berlaku die terus duduk atas kerusi dan terus tengok tv. Selang beberapa minit selepas tu, die terdengar bunyi kucing "miowww". Makin lama bunyi kucing itu makin kuat die dengar. Dalam hatinye berkate lagi"time2 gini la plak nak bunyi kucing, bile pulak la kucing ade kat rumah ak nih".

Lepas tu, bunyi kucing tu pon berhenti seketika. Die pon menarik nafas lega. Bile die tengah syok tengok tv, tibe2 kedengaran lagi bunyi kucing tu. Kali ini bunyi kucing tu semakin kuat. Die yang berasa pelik dan takut itu pergi naik ke tingkat atas umah sewanye itu nak pergi check kot2 ade kucing ke. Tapi sangkaannye meleset, die x jumpa kucing pon kat tempat yang kedengaran bunyi kucing tadi. Ape lagi die terus takut dan berlari semula ke bawah ambil begnye dan terus berlari keluar ke luar rumah.

Baru je die nak start moto lagenda 180 km/hr die tu, tiba-tiba ade orang menepuk bahu belakang die dan berkata "hahahahaha". Ape da ko nih, siang2 cam nih pon nak takut. Bunyi kucing je kot. Rupa-rupanye member die yang bernama Amir tu pon ponteng kelas jugak. Die la yang buat bunyi kucing tadi tu. Amri yang agak tersipu-sipu malu tu pon x perasan kawannye tu pon x pergi ke kelas jugak tadi.hahahahaha. Lepas daripada tu, cite tu kecoh satu rumah dan sume budak rumahnye tu gelak sampai sakit perut bile dengar cite tu. Haaa, sebab tu la die dua hari due malam die mengalami masalah susah nak tido sebab asyik dengar member2 die duk gelakkan aje.hahahaha.

3 comments:

maszull said...

slm ...kelakar plak bila baca cite ni...nasib la x ada sakit jantung member tu kalau x boleh pengsan dibuatnya...:)

Rashidi said...

haha...btul2...kesimpulan die...x baik kenakan kawan... :)

Unknown said...

ya allah mmg nak kena betol...aku baca penuh feeling2 seram..last2...argh!!!!!!..haha

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...