Suka Blog Ini

Recent Post

Tuesday, September 13, 2011

Segmen Kancil8349 : Pengalaman Korang Semasa Menghadapi Peperiksaan UPSR


Terasa kerinduan di hati ini setelah agak lama tidak join segmen. Jadi kali ni aku nak join jugak segmen sebabnya aku memang nak join segmen.. haha. Aku sebenarnya agak tertarik dengan segmen kancil8349 ni mengenai pengalaman semasa menghadapi peperiksaan upsr dulu. Wah, nampak gayanya kena berpatah balik ke zaman darjah 6 dulu untuk mengimbau kembali detik-detik menghadapi upsr. 

Tapi nampak gayanya tak banyak yang aku dapat ingat setelah berlari sejauh 1 km dan makan lemang sampai kenyang untuk mengingati zaman darjah 6 dulu.. haha. Apa yang aku ingat, aku jawab upsr ni dalam bangunan kayu dan meja aku terletak dibahagian belakang dalam dewan tu. 

Tapi sekarang ni bangunan tu telah dirobohkan untuk pembinaan bangunan baru dan serius agak sedih jugak la sebab nostalgia aku jawab upsr kat dalam bangunan tu dah hilang.. haha. Tapi takpe la orang kata zaman semakin moden dan canggih jadi mesti ada pembangunan yang baru untuk meningkatkan lagi keselesaan para pelajar.

Pada pendapat aku ok jugak kalau bangunan tu dikekalkan orang kata lagi ada jugaklah bangunan zaman jepun yang akan menjadi sejarah untuk generasi pada masa hadapan. Tak gitu? haha. Apa-apa pun memang seronok masa ambik upsr dulu, keputusan pun menggembirakan dan kalau tak silap nama kelas aku 6 merah.. haha. Kalau korang nak join segmen ni boleh klik sini ataupun klik je banner kat atas tu. Moh la kita join wei.





7 comments:

Kancil 8349 said...

terima kasih kerana sudi menyertai segmen Kancil...Kancil menghargainya...

betul tu, banyak kenangan kita pada bangunan lama tapi kerana perubahan maka ia perlu diganti...hati siapa tidak sedih kan?

Lebih bersejarah lagi tu...hehehe

Yumida said...

klo dibiarkn lama bgnn usang tu...nnt mendtgkn kcederaan kt budak2...al maklum la nama la budak2...

Anisa Anuar said...

sama la sekolah tu time zaman jepun...tak tahu la betul ke tak citer tu...dtg entry yg sama...

Ummi_R❀salici❀us said...

singgah dari segmen yg sama... :D

[sutera kasih] said...

sy dulu 6 kuning hehe tp x sama sekolah la :P

Kancil 8349 said...

Salam,

Kancil dah buat entri khas untuk blog ini...jomlah terjah

http://kancil8349.blogspot.com/2011/09/entri-khas-mereka-yang-tidak-lupakan.html

ciK LyndaWawa said...

hai..saya datang dari segmen yang sama...saje nak bace..=]

selamat berkenalan...

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...