Suka Blog Ini

Recent Post

Friday, June 17, 2011

Air Terjun Lata Jarum

Inilah diantara kenangan yang aku x bleh lupa pergi berkelah dekat Hutan Lipur Lata Jarum, Raub. Sekali sekala kalau pergi berkelah memang la best kan dapat mandi air terjun, udara pon segar secara x langsung memang dapat release tension la kan.haha. Mase nih aku pergi dengan kawan-kawan aku, kalau x silap tahun lepas la(2010). Kalau korang tengok kat gambar tu, tu la papan tanda yang korang akan jumpa kalau sampai je kat sane.haha. Menurut majlis daerah raub, lata jarum nih merupakan satu destinasi perlancongan yang menarik kat raub 2. Kalau anda x percaye, cuba la pergi tengok menarik ke x.haha. Tu bagi sape2 yang x pernah pergi la. kalau yang dah pernah pergi tu, mesti la die tahu menarik ke x. Ape2 pon menarik ke tidak itu pandangan masing2. Bagi aku, memang menarik la sebab suasana yang penuh dengan keindahan alam semulajadi.
Haaa, nih lah salah satu tempat yang korang boleh mandi. Tengok member aku kat dalam gambar tu, betape seronok nye die berenang.haha. Nampak je dalam tu, tapi sebenarnye cetek je pun.
Haa, nih la lagi satu permandangan air terjun nye. Tengok la member aku yang kat dalam gambar tu, tengah menghirup udara yang segar.haha. Kalau korang rase nak berkelah boleh la pergi dekat sini. Kalau x tau jalan tanye je la sape2 yang tahu.haha.
Nih lah antara member2 aku yang join pergi berkelah nih. Tapi sebenarnye ramai lagi yang pergi nih, nak buat cam ne, nih je la gambar yang aku ade.haha. Ape2 pon, perkelahan nih memang best la dan memang aku rase nak pergi lagi la.haha. 
Sedikit info mengenai Lata Jarum nih,
Nama Lata Jarum nih tidak diketahui bagaimana dapat namanye, tetapi ade sumber mengatakan mungkin daripada kesejukan airnya yang sejuk sehingga mencucuk ke tulang. Sesuai dengan namanye sebagai air terjun Lata Jarum, kawasan sungai di sini berbatu dan aliran airnye agak deras.

3 comments:

MaiZATuL ASniDA said...

mcm kenal mereka semua..... ~

Unknown said...

agak2 mandi selepas subuh menjarum ke tulang x bai???

Rashidi said...

mai: mmg la mai kenal....x kan dh lupa kot...hehe...

pong: ntah la..ko kena try dulu la baru leh tau...haha...

Pengumuman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...